Alla inlägg under november 2006

Av Josefine - 22 november 2006 08:10

Tompan fick vila idag oxå eftersom han just blivit vaccinerad.

Av Josefine - 21 november 2006 09:36

Vilodag...I dag fick Tompa vila eftersom han blev vaccinerad igår kväll. Jag hämtade 1 säck morötter hos morotsgubben. Åh , vad hingstarna älskar dessa morötter!! =)

Av Josefine - 20 november 2006 08:12

Idag red jag Tompa på ridbanan. Han var så duktig så, inget strul eller nått dumt påhitt ;) Sen var det dags för 3:e "hästkörkorts"-träffen.Veterinären kom & gav Tompa sin 2:a grund vacc + 2:a Botwax (botulism). Tompa åt godis under tiden. Det gick MKT bättre denna gång. Tror våra "nyp i halsen"-övningar hjälpt =)Han kastade sig bakåt, men inte i närheten av förra ggn.*MEGA duktig kille!*

Av Josefine - 19 november 2006 08:17

Idag fick Tompan vila & smälta gårdagens 1:a skogsritt =)

Av Josefine - 18 november 2006 10:49

Och över diket...I dag red jag ut på Tomahawk i skogen för första ggn. Martina red med på Shimara. Jag på Tomahawk gick i täten hela vägen tills vi kom till ett dike som han inte riktigt förstod hur han skulle komma över. Men jag hoppade av & visade, så till slut gick han över flera ggr utan problem. Han va så duktig & knallade på, under träd, över berg osv. Såå dutti!Diesel & jag red dressyr på banan i dag. Gick galant ;)

Av Josefine - 17 november 2006 10:44

Idag red Diesel & jag ut helt själva på en runda i skogen. Det var kolsvart, geggigt, blött - regnade hela tiden :( Hoppas snön kommer snart! Så kanske det blir lite ljusare iaf. Efter ridturen rullade sig Diesel i spån/torven =)Tompa & jag red på ridbanan i regnet. Han skötte sig bra lillkillen =)

Av Josefine - 16 november 2006 08:05

Idag när jag red Tompa så blev han rädd för en människa med stavar som gick förbi på vägen, så han vände helt enkelt och stack tebax till stalldörren ;) Han är rolig han! haha Men han lyssnade för det mesta på mig idag hihi! Ibland får han för sig att stå stilla & vägra gå, men då lägger jag pisken på bogen & trycker på med skänklarna...& så småningom går han fram igen. Han är aldrig rädd när man hoppar upp, står stilla snällt & fint ;)Diesel & jag tränade övergångar idag. Gick kanon =)Armani-gosplutt fick en lång ryktning, så skönt så tyckte han =)

Av Josefine - 15 november 2006 11:51

Med på noterna :-)I dag red jag Tompa en lite längre stund, vi trappar upp några minuter varje gång. Han var med på noterna nästan hela tiden, men ibland när vi skulle höger ville han till vänster *asg*. Han är en bestämd herre men dock med en ännu mer bestämdare ryttare haha!Diesel & jag tränade dressyr på ridbanan, blev en del förvänd galopp. Åh så duktig han var!Såå duktiga grabbar såå ;)

Presentation

Omröstning

Vilket alternativ är din favoritgrej som du utövar eller har som mål med din/dina hästar?
 Fälttävlan
 Dressyr
 Hoppning
 Distans
 Western
 Working Equitation
 Körning
 Gymkhana
 Voltige
 Pole Bending
 Islandshästridning
 Utställning
 Premiering
 Kvalitetstävlan
 Uppfödning
 Hunting
 Annan...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards