Alla inlägg under mars 2007

Av Josefine - 31 mars 2007 13:47

För första ggn i mitt liv testade jag på hur distanstävling går till. Det va roligt! Hade aldrig kunnat drömma om att man skulle rida såå fort! Fick skavsår på benen & blåsa på foten, så ja lärde mig att inte ha läderridstövlar! haha :)Vi hade 48 i puls efter båda ritterna. Ritten var 26km & vi red i snitt i 11 km/h. Vi fick diplom & rosett. Kunde inte gått bättre denna lärorika dag ;) Om 4v ska vi testa 50km..Puzz puzz min älskade Dieseling! *zmack* ;)*spännande!*

Av Josefine - 30 mars 2007 14:17

Diesel solarIdag red jag & Nina ut. Nina på sin Billy & jag på Diesel med Armani i lina. Det var första ggn Armani fick gå över bäcken. Han tyckte den va lite skum, men efter lite övertalning så HOPPADE han över den *asg*.Diesel fick bada efter turen - för i morgon är det dags för utbildn.tävling *kul*Den fina svart/gråa Pfiff-grimman & grimskaftet som Diesel har på sig är från www.ridsportonline.se

Av Josefine - 27 mars 2007 14:25

Vi blev ett gäng på 4 ekipage idag som red runt gamla finkan. Jag på Tomahawk, Charlotta på Diesel, Jessika på Bisse & Nina på Billy.Det blev en del galopp & trav, men inte blev nån häst trött för det.. Trodde Tompan skulle tycka det va lite jobbigt iaf, men när vi kom hem till stallet igen så va han lika pigg & lycklig som innan! :)Det är verkligen kul att rida ut ett helt gäng - det får vi göra om! ;)

Av Josefine - 18 mars 2007 14:32

Min gosplutt Armani. Han börjar bli valack även i huvudet nu, hihi!, såå goo!*zmack*

Av Josefine - 17 mars 2007 14:35

Idag fick min lilla älskling följa med i lina när ja red Diesel. Han känner sig så fiin i sitt nya distansträns! Det är verkligen bra då det är träns + grimma i ett :) Nu är det inte såå långt kvar tills det är dags att rida in Armani *jihoo!*Han är så lydig & duktig & gör som man säger när han är med! Han skrittar, travar & galopperar precis brevid oss.

Av Josefine - 15 mars 2007 10:39

Idag blir Diesel 12 bast! *gammelgubben* hihiLägger in en bild på när han va riktigt liten *ler*,kul att minnas tillbaka till denna tid då galopp va hans enda gångart *s*.STOPP eller full rulle haha!Foto & Copyright Martin Larsson

Av Josefine - 14 mars 2007 10:40

Det kom en tjej & provred Tompan idag, hon är ev intresserad av att köpa honom. Vi red ut i skogen tillsammans på Tompa & ja på Diesel. En trevlig tur med mkt distanssnack :)Blev en lååång kväll i stallet..zzzzzzzzz *godnatt*

Av Josefine - 13 mars 2007 10:43

Nina på Billy & jag på Tompan red ut i skogen. Tomahawk visade Billy en ny runda. Det är väldigt gäggigt å blött i skogen & alla diken va fulla av vatten som Tompan hoppa HÖGT över *asg* Vi garvade läppen av oss! :)Diesel fick vila eftersom han blev vacc igår.

Presentation

Omröstning

Vilket alternativ är din favoritgrej som du utövar eller har som mål med din/dina hästar?
 Fälttävlan
 Dressyr
 Hoppning
 Distans
 Western
 Working Equitation
 Körning
 Gymkhana
 Voltige
 Pole Bending
 Islandshästridning
 Utställning
 Premiering
 Kvalitetstävlan
 Uppfödning
 Hunting
 Annan...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards