Alla inlägg under november 2007

Av Josefine - 28 november 2007 17:47

Va väldigt trött idag då ja gick upp 04.20...znoosade då ja egentligen ska gå upp kl 4 *gha!* Hade teori 3 t igår kväll efter jobbe å stalle...kom hem vid 22...å igår gick ja upp 04.10 hehe...Man hinner med mkt då man ej sover så mkt hehe..


 MEN ja hann iaf rida efter jobbe =) Både igår & idag red jag & Diesel på campingen, de är trots snön väldigt bra underlag där nu! *glad* Diesel var överlycklig igår som fick galoppera utan is & ojämnheter...vilket vi har haft i hagarna..

Av Josefine - 25 november 2007 20:57

Ja lite mör är man efter att ha varit på kurs hela helgen...utomhus mest..

Mina fötter blev dyngsura av all snö...så gick jag halva dagen :(


Red ut me Hanna på kvällskvisten, Diesel var på bushumör & lossades vara rädd för saker & blåste haha! Det var kolsvart som vanligt, men nu har jag ju fått en riktigt bra pannlampa ;) *kanuuuwn*

Av Josefine - 24 november 2007 21:00

Ja, jag kan ju inte påstå att jag var spec pigg när jag gick upp imorse..

Var tvungen att gå upp kl 05.30 å åka & ta ut kusarna.. För sen var det kurs hela dagen... Hann bara sova 3,5timme *GAH!!* Eftersom vi hade firmafest igår... Tur ja va nykter säger ja bara...annars hade man nog varit ännu tröttare! =) Efter kursen så åkte jag & mockade & fixade stallet & skrittade ut på Diesel. Det var -5grader & stenhårt ute så vi skrittade bara.


Trött som satan, hem i bingen ;)

Av Josefine - 23 november 2007 21:04

Tog Hannas utsläpp idag så kunde hon ta mitt insläpp =)

Så ingen sovmorron här inte! ;) Åkte & slängde ut dem & mockade sen var det järnet hem & dra te jobbe... Efter jobbet var de firmafest =) hihi!


Så grabbarna fick vila idag.

Av Josefine - 21 november 2007 21:30

Red ut i kolmörkret med Diesel idag

Grusvägarna är mjuka & perfekta att trava på. Vi galopperade & travade en hel del =)


Hoppade upp på Armani & skrittade helt själv fram & tillbaka i stallgången. Armani stod stilla när jag hoppade upp & skötte sig galant :)

Av Josefine - 20 november 2007 21:57

Idag fick grabbarna fick vila idag

Diesel har gått i 7 dar så det var han värd


*plugga plugga*

Av Josefine - 19 november 2007 22:05

Red dressyr på Diesel på lilla banan

Han skötte sig galant, jag tränade skänkelvikningar (som han gjorde superbra) & galoppombyten =)


Armani fick träna att ha en matte hoppandes upp på ryggen ;) Jag var helt själv för första ggn när jag satt på honom. Hoppade upp tre ggr, sen skrittade vi några steg i stallgången =) *såå kul!*

Av Josefine - 18 november 2007 15:51

Efter att jag mockat & fixat så red jag & Nina på ridbanan.

Vi körde lite dressyr, Diesel tyckte det var skittråkigt & var lite seg. Övade framdelsvändningar, travbommar, skänkelvikningar, galopp-halt, massa olika tempoväxlingar & avbrott från olika gångater, igångsättningar från halt till alla gångarter...allt för att få grabben på lite bättre & lydigare humör. =) När vi började med galoppbommarna så stonkade Diesel bara till & drog! haha!Då vaknade han!! *asg* Så vi fick gå tillbaka till lydighetsövningar igen, galopp på pytte volter, böja honom åt bägge håll mm mm. SEN vände det å mannen blev LYDIG ;) *tack Dieseling!*  haha! Tror han saknar hoppningen ;)


Då var de rödtotts tur

Vi trallade ner på banan med sadel & träns på. När vi gick in i grannstallets hage ( där ingen häst går ) så började han blåsa å lossas att de var lite spoooky! =) Gick vidare ner till stora ridbanan, där Armani aldrig varit, han blåste hela tiden & svävade i trav breve mig. Gick runt lite sen tänkte jag att han får springa av sig, så jag longerade lite i trav & galopp. Han hade jordens trav, han lixom svävade hela tiden & blåste! haha! Så ja var nog mest koncentrerad på att ta kort på den balla traven, haha! Önskade att jag haft en videokamera med mig!! Så fort jag sa "trav" så började han trava, skitballt för ja har inte sagt det till han på många månader! =) *grymt* När han skulle galoppera så blev han ännu busigare, två ggr fick han för sig att vända å dra åt andra hållet, "Kom matte", sa han bara! *asg*, så då var det bara att släppa *asg* Sorry Hanna! som red runt där på Hia hehe! Men Hia brydde sig inte så mkt, han undrade nog mest vad snorungen höll på med. Jag har nog aldrig sätt Armani så showig & lycklig nångång innan idag! Snacka om stans lyckligaste häst!! hahaha!!! Vi avslutade med några varv i trav, sen var han helt slut ;)


*såå dutti kille!!*


Matten är fortfarande på molnen efter att ha sätt den traven!! ;) *zmack!*

Presentation

Omröstning

Vilket alternativ är din favoritgrej som du utövar eller har som mål med din/dina hästar?
 Fälttävlan
 Dressyr
 Hoppning
 Distans
 Western
 Working Equitation
 Körning
 Gymkhana
 Voltige
 Pole Bending
 Islandshästridning
 Utställning
 Premiering
 Kvalitetstävlan
 Uppfödning
 Hunting
 Annan...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards