Alla inlägg under juli 2008

Av Josefine - 19 juli 2008 07:50

Idag har Diesel & jag varit i Näsbyholm & tävlat

Vi är med i supercupen, det innebär att man måste välja minst 4 grenar, sen får man poäng om man blir placerad & dom bästa resultaten från fyra grenar slås ihop. Vi började dagen med hingstutställningen, där fick Diesel 36 poäng, han fick bla en 9:a på "aktivitet i skritt & trav", åttor på "arabtyp" & "huvud & hals/head & neck" =) Kom tvåa & vi vann en jätte stor & fin rosett + en tröja.


Sen var det dags för speed, Diesel sprang 400m på 30s,nånting =) Vi slutade på en 8:e plats.


Avslutade dagen med en seger i Pole Bending *king* ;)

Av Josefine - 18 juli 2008 13:37

Idag fick Dieselmannen vila...

...det förtjänade han, min lilla prins ;) *zmack på mulen*

Av Josefine - 17 juli 2008 13:37

Gick kanon!

Han var med på noterna & hoppade allt jag bad honom om! Hindren låg på från 110cm till 120cm i slutet när vi hoppade bana. Vi vägrade 2 ggr på en oxer som ja inte gillade, men de var mitt fel *sorry*


Nu känner vi oss ganksa redo inför SM på söndag =)

Av Josefine - 16 juli 2008 10:04

Idag shoppade jag mina nya favoriter - Mark Todds sporrar ;)

Blev en pälsglans & en liten ponnygrimma till Match hehe!


Testade sporrarna, & dom var lika bra som dom jag lånade hehe! Ja behöver knappt använda dom, han lyssnar väldigt bra på dem! Vi började hoppa ca 90cm & ökade 1dm åt ggn. Tillslut var det ca 120cm & han hoppade så himla bra hela tiden! Även om vi kom lite fel så hoppa han. Inte en ända vägran el rivning. Tänk att ett par sporrar kan omvandla en häst såå *kul* Den bekväma slöbullen Diesel har blivit en smidig katt! hihi! Hoppas verkligen de håller i sig ett tag nu då vi tävlar SM på söndag & EM två helger efter det.

*håll tummen* ;)

Av Josefine - 15 juli 2008 09:58

Efter jobbet åkte vi till en ö

Hakade på jobbarpolarna med båt till en ö nära Strängnäs, de var riktigt mysigt! Vi satt på en brygga & åt mat & fikade & hade allmänt supertrevligt *lyx* hihi! Kvällen började närma sig så vi åkte tillbaka & återgick till vardagen hehe!


Diesel & jag tog långturen runt finkan. Han tyckte det var riktigt nice att få sträcka ut benen i galopp på skogsvägen =)

Av Josefine - 14 juli 2008 10:27

Diesel har fått vila i tre dagar.

Men idag så red vi på ridbanan. Lånade ett par sporrar som va längre än mina, med en rullande "klinga", de låter kanske elakt, men dom är snällare än vanliga fasta sporrar - just för att dom rullar. Dieselmannen ändrade från en slapp skritt med "släpande" hovar (haha..inte riktigt men..) till en fin luftig skritt. Även i traven & galoppen var han annorlunda, mkt mera framotbjudning. Vi hoppade en del språng & hur tokigt vi än kom så hoppade han stort & fint & ärligt över. De verkar som vårat "hopproblem" (ibland har han inte haft lust att hoppa-utan vägrat) är LÖST! =) Kan de vara så enkelt att han bara är SLÖ?? haha! Hoppas de håller i sig, på onsdag har vi planerat in ett besök i hästsportsaffären då ja hoppas hitta dessa skitbraiga sporrar ;)

Av Josefine - 10 juli 2008 10:16

Det blev ett dressyrpass på Diesel i solen.

Riktigt fint väder! *nice*

Tänkte jag skulle testa att mäta Diesel (de kom 2 mätmän & en veterinär), hade ingen aning om hur hög han är. Men gissa! Jo han var bara 147,0 cm *LMFAO!* Ja som trodde han var minst 151-152, men tji fick jag. Så nu har jag plötsligt en D-ponny =)

*AS-kul* Det blir nog ponnytävlingar för Diesel i framtiden nu =)

*häftigt!*

Av Josefine - 9 juli 2008 10:21

Red förbi grabbarna på betet i Åsby sen vidare till Åsby.

De var som vanligt sjukt mkt mygg i skogen, de gillar inte Diesel - så de blev mkt trav & galopp så fort underlaget tillät.

Presentation

Omröstning

Vilket alternativ är din favoritgrej som du utövar eller har som mål med din/dina hästar?
 Fälttävlan
 Dressyr
 Hoppning
 Distans
 Western
 Working Equitation
 Körning
 Gymkhana
 Voltige
 Pole Bending
 Islandshästridning
 Utställning
 Premiering
 Kvalitetstävlan
 Uppfödning
 Hunting
 Annan...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards