Alla inlägg den 4 maj 2008

Av Josefine - 4 maj 2008 19:56

Tänk va lätt det kan vända! Nu är dressyr KUUUL! =)

Red dressyrlektion för Vera idag, Hanna & Hia var oxå med. Kände mig inte laddad för 5 öre när vi började rida - för sista 1-2 veckorna har vi inte kommit till ridning i dressyren, bara strulat.


Diesel började lektionen med att stå emot & småtjaffsa hela tiden..banan var lite dammig & hård på vissa ställen & de kändes allmänt piss.


Efter att ja klagat av mig lite & fått kramp i armar & nacke så hoppade Vera upp & red. Han testade att fortsätta tjaffsa, men de hade han ju inget för. Vera satt bara lugnt & djupt ner i sadeln & väntade ut honom. Han körde nån slags piaff för att visa att han inte ville göra som hon bad honom...nämnligen bara gå framåt i form, haha! Efter ca 5 min ledsna han på att bråka & var rätt så svättig, hehe! Det var varmt som satan.

Då började han gå så himla fint =) Ja hoppade upp & det kändes kanon!


Så fort ja sitter & "åker häst" så börjar han strula (det är ju iof bra att han är sån, så ja inte sitter å sover haha!), men då skärpte jag mig & han gick kanon!

Dagens övning var förvänd galopp, man vände in från mitten på kortsidan & gjorde halvt igenom, sen en båge tillbaka på medellinjen & tebax i samma varv som man hade från början. Det jag skulle tänka på var bla att skjuta fram rätt höft när man vände upp, höger höft i höger varv & tvärtom.


Nu måste jag börja träna på dressyrprogrammet som vi ska tävla den 24:e maj i Qvinnersta. Se programmet på:

Svenskt Fälttävlansprogram för Lätt klass (A) 2007 -/+

På bilden ser ni Vera på Diesel.

Presentation

Omröstning

Vilket alternativ är din favoritgrej som du utövar eller har som mål med din/dina hästar?
 Fälttävlan
 Dressyr
 Hoppning
 Distans
 Western
 Working Equitation
 Körning
 Gymkhana
 Voltige
 Pole Bending
 Islandshästridning
 Utställning
 Premiering
 Kvalitetstävlan
 Uppfödning
 Hunting
 Annan...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards