Alla inlägg under april 2008

Av Josefine - 16 april 2008 12:17

Då har man äntligen jobbat 10 dar i sträck...

..då blir de lite ledigt nu då =) hehe! Jobbade över idag, trodde de sku bli JÄTTE sent, men ja fick gå hem redan efter ca 10 timmar på jobbe ;)

Visste att avin för paket skulle komma idag, så jag drog järnet hem & hämtade den, sen ner på till stan för att hämta ut de nya benskydden *spännande*

Testade skydden på Diesel & dom satt så fint så =) Jag fick hem både small & medium till fram & small till bak. Small var för små ifram & ibak var dom på gränsen, så nu väntar vi på att få hem medium till bakbenen oxå =) (dom var nämnligen slut) Benskydden finns på: http://www.newequinewear.co.uk/index.htm?ac=ZITUU-W Dom heter Cross Country Airoflow Boot & dom ska vara kanon varma dagar för dom har en inbyggt "kylsystem" i sig, alltså..jag citerar www.good4you.se : "Material & desigt tillåter luftcirkulation som ökar ju hårdare arbete hästen utför. Designen låter hästens ben kylas på naturligast möjliga vis & skyddar på samma gång, speciellt senorna. Skyddet är gjort av ett mkt starkt nät på utsidan & fodrat med gummiränder på insidan. Skydden är mkt lätta... På frambensskydden sitter en hård skyddssköld för senorna.. "

Hanna kom till stallet & vi red ner till finkan, vi badade med hästarna & konstaterade att kl blivit skiit mkt, haha! Så när vi kom tebax till stallet så blev de precis mörkt.


Av Josefine - 15 april 2008 13:13

Tänkte när jag red fram, hur ska detta gå.. =)

- då ja hade så ont i mitt ena knä..

...måste vara efter ja ramlade av Armani ;) Det onda hade gått bort helt, men plötsligt e de tebax just där vid knäet...hum. Men de onda försvann när ja börja hoppa ;)

Diesel var såå taggad när de börjades byggas lite hinder.. Han flirtade med hästarna i grannhagen & visade upp sig & spände upp sig *såå larvig* haha!

 Vi började med att hoppa ett litet kryss, efter det var en sväng & så hoppade vi över en tunna med bom ovanför. Ju mer vi hoppade ju mer taggad blev han, han lyssnade inte så mkt på vad ja hade att komma med där uppe på ryggen *grr* Men de e ju kul att man har en pigg & glad häst som älskar att hoppa *asg* Hindren blev högre & svängen kändes snävare & snävare, vi hoppade i en åtta gång på gång. Tillslut galopperade Diesel på stället för han tyckte det var såå kul! Ja kunde typ släppa tyglarna & skita i att rida så stod han å galopperade på stället..

Ja, mina krav idag var att vi skulle skutta över lite småhinder & kolla läget bara, så de uppfyllde vi ju mer än väl *asg* =)


*så duktig & busig hingste-pingst!* *LMFAO*

Av Josefine - 14 april 2008 13:10

...oj oj oj va trött man kan vara då haha!

Nä så farligt är de inte, men ja har jobbat i 8 dagar nu å de e fortfarande dagar kvar tills ja e ledig.. Så idag blidde de ingen ridning, kände att ja var tvungen att vila för att orka hela denna vecka oxå =)


*zzzzzzzzzzzz*

Av Josefine - 13 april 2008 18:16

Red upp till galoppvägen med Diesel.

Han tyckte det var superkul att få galoppa lite ;) hihi! Å det tyckte väl jag oxå kan jag erkänna haha!

Jag skrattade gott i morse när jag tände i stallet & Diesel såg sin nya granne Lillebror =) Som han för övrigt såg senast igår kväll innan vi släckte i taket ;) 

Diesel började gnägga & kolla om hon...som är en han...inte var lite intresserad. Lillebror tittade på Diesel & undra vem han gnägga på *asg*. Då gav Diesel upp & åt sin mat istället haha!


 Bilden visar när vi var i Nyköping Diesel & jag 1 sep -06 på Pole Bending-uppvisning.

Av Josefine - 12 april 2008 20:24

Nu e vi på gång igen, jag & Diesel

Ser vi fram emot tävlingsbanorna =) Idag red jag & Dieseling till Norrby, blev en del trav då det regnade konstant & grusvägarna var mjuka & fina =) *kul* Tog en vända i galoppbacken, Diesel blev överlycklig när han såg en liten stock...typ 5cm hög...så han fick HOPPA *asg* Tror herrn längtar efter hinder =) Vi red förbi naturresarvatet & sen Åsby hem.

Träffade på våran tränare, vi kom fram till att de blir nog en dressyrlektion & en hopplektion nästa vecka *jihoo!*

Det flyttade in en ny kusebuse hos oss idag *välkommen Lillebror & Amalia!* Hia blev nog lite kär *asg*

Har idag beställt nya benskydd (N.E.W) till Diesel på http://www.good4you.se/ Hoppas dom hinner komma innan Mantorp! =) *spännande*

Av Josefine - 12 april 2008 13:12

Jag har ju glömt berätta att vi fått POÄNG nu på www.ridsport.se !!! =) *kul*

Alla hästar & ryttare som tävlat (minst REGIONAL tror jag) hoppning, dressyr eller fälttävlan, from 1 januari 2003 & blivit placerade finns med här =)

Klicka här

Man behöver bara veta ryttarens eller hästens namn för att få se vad man gjort. *kanon* Klicka bara i vilket år du vill kolla & om det är ponny el häst. Man kan alltså se allt som hänt på banorna de sista 6 åren! =)


Nu när vi blev placerade i hoppningen i Botkyrka så fick vi 2 poäng *jihoo*


*hihi*

Av Josefine - 11 april 2008 12:48

Denna dag blev väldigt många timmar... =)

Blev en frukost på Mackedonken med jobbet, tidigt ;) Så vi fick åka tidigare te jobbet, hehe!

Så min plan sprack, ja brukar annars mocka & göra klart stallet innan jobbe, men idag tog ja bara ut dem & matade. Mockningen fick bli efter.

Tjejerna i stallet ville rida långrundan, ja hakade på med Armani =) Han var  jätterolig att rida, innan har han tvekat ibland att gå över jätte leriga partier & där det är ganska mkt vatten. Men idag hoppade han över allt som va lite läskigt =) Om Hia går över så hakar Armani på *asg* Ibland har han huvet uppepå Hias rumpa när vi kommer lite nära *asg*.


När vi ridit förbi finkan & kom ut på den fina ridvägen längs med vattnet så travade vi en del. Jag red i täten, så Armani var lite tittig, men travade på fint =) Testade att göra galoppskänkel & sa "galopp" så började han galoppera. Asballt! Han har lärt sig ordet galopp då jag ridit på Diesel & haft Armani med i longerlinan. Vi travade lite till, sen kunde jag inte hålla mig att testa igen & han fattade direkt! Han hade en ganska kort fin galopp, han försökte inte alls dra el busa *såå duktig!* hihi!

Armani har fått bra kondis =) Trots ganska mkt trav idag så var han jätte pigg hela varvet, sista biten hem var han liite tröttare iaf. Men han blir inte det minsta svettig el så =)


När vi kom tebax te stallet var de dax för lite mockning, sen var det Diesels tur att bli riden. Vi red vägen upp till Åsby, där tog vi av in i skogen & red te Tynäs & hem. Travade en del & Diesel var glad över att få komma ut i skogen =)

Klockan blev hundra, så de var höpåsar & foderhinkar i rallyfart, för att hinna hem å äta & sova för att kunna komma upp tidigt te stallet imorrn igen =)

Av Josefine - 10 april 2008 12:48

Blev som vanligt mockning & utsläpp innan jobbe *nice*

De är såå skönt att ha de klart, så behöver man bara göra de roliga efter jobbet  =)


När jag tog in Armani från hagen så såg det ut som han varit med i ett knivslagsmål, han hade 2 fina snitt på vänster sida om bläsen =( & ett lite mindre sår precis under ögat. Vad han pysslat med har ja ingen aning om. Kollade igenom hagen, men hittade inget *skumt* De hade inte blödigt så mkt iaf, tvättade såren & hade på streptocelinsalva.

Hanna fick vänta på mig  i 1,5t *tack Hanna* hihi! för att vi skulle sällskapa ut på en ridtur. Jag red med henne på min krigskämpe Armani. Hoppade upp precis utanför stallet, annars brukar ja gå med honom först för att han ska bli liite mindre busig, hehe! Men nu har han skött sig så bra på sistone, så jag testade. Han var lite bånglig första minutrarna, men sen gick det över =)

Vi red upp till Tynäs & där gick vi en rolig stig genom skogen, det var många svåra hinder på vägen, men vi kom över allt med lite övertalen. Vi skrattade när Armani efter några min tvekan att gå över lite vatten i skogen, så HOPPADE han STOORT över! Visste innan vad han tänkte, så de var bara att hålla i sig *asg* De var branta nedförsbackar, hala läskiga berghällar & massa annat skoj att bita i ;) När vi kom ut i Åsby så blåste Armani (som de flesta ggr han sätt just dom hästarna *asg*) & spände sig lite. Men vi gick förbi utan problems. När vi kom ut på grusvägen travade vi lite, han är såå duktig min lilla plutt. Nu är Armani 2 år & 10 månader =) hihi! Liten plutt! =)

Jag hoppade av & gick sista 10 minutrarna då han skött sig galant hela varvet! *glad*

Då var det Diesels tur, idag blev det ett skrittpass på 40min, vi båda tycker det är lika tråkigt med bara skritt. Man får sitta där & hitta på lite saker, gjorde bla lite skänkelvikningar, böjde lite hit & dit på halsen å så *asg* Men imorrn kommer vi nog testa lite fler gångarter ;)

Presentation

Omröstning

Vilket alternativ är din favoritgrej som du utövar eller har som mål med din/dina hästar?
 Fälttävlan
 Dressyr
 Hoppning
 Distans
 Western
 Working Equitation
 Körning
 Gymkhana
 Voltige
 Pole Bending
 Islandshästridning
 Utställning
 Premiering
 Kvalitetstävlan
 Uppfödning
 Hunting
 Annan...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards