Alla inlägg den 19 april 2008

Av Josefine - 19 april 2008 20:10
http://youtube.com/watch?v=_nWt5TBr4Vg

Kort sammanfattning av dagen KAAANON-dag! =)

I morse släppte jag ut hästarna, kändes lagom kul att slänga ut min rena hingst i leran, haha! =)

 Eftersom hingstvisningen började kl 13.00 så ville ju Diesel gå ut i några timmar först. Mockade & fixade iordning stallet + mockade 5 boxar åt Vera.

Då var det dags att hämta in Diesel från hagen & ev tvätta honom om han rullat sig i leran. Men TACK snälla Diesel som var helt ren & fin fortfarande!! När vi kom fram till hingstvisningen fick Diesel vänta nån timme el två innan det var våran tur. Men han stod fint i släpet & åt hö & morötter ;)

 Jag åkte själv till hingstvisningen så jag fick lasta ur & sadla själv. Men det gick så bra så =)

 Hoppade upp & började rida fram. Diesel var såå busig & lycklig. Han ville inte skritta först så jag travade av honom en stund. När jag skulle fatta galopp studsade han med rumpan & busade runt lite *asg*.


 Red fram ganska länge på en ridbana ute på ängen. Jag blev lite svettig, men inte Diesel...haha! *som vanligt* Gick upp & red även fram lite på grusbanan utanför ridhuset på Näsbyholm, den banan är väldigt tung (mkt sand). Men det passade ju bra då Diesel var så pigg & han behövde få arbeta lite mera hehe! Då var det våran tur. Jag hade planerat att vi skulle rida dressyrprogrammet som vi ska tävla i Mantorp på lördag - vilket vi oxå red. När vi kom in i ridhuset var Diesel helt lagom framriden. Han var så lydig & lyhörd. Jag trodde han skulle vara lite busig, haha! Vi hann rida fram lite även där inne, innan det var våran tur. Vi startade  programmet med att stanna & bajsa...hum...så han segade sig framåt lite, men sen fortsatte vi enligt planen. I traven i början på programmet så var jag lite otydlig två ggr...så Diesel trodde nästan att vi skulle stanna. Men sen skärpte jag mig & red ordentligt hihi! Det gick såå jääla bra! Jag som kände innan att va tråkigt att vi bara ska rida fälttävlansprogrammet 2007...de e typ inget mer än skritt, trav & galopp hehe! Men nu ångrar jag inget, han kändes helt perfekt!! *kul* & som pricken över iet så gick ju våran Pole Bending uppvisning ÖVER FÖRVÄNTAN! Vi hann precis sadla-, tränsa om & dra på benskydd så var det dags för Pole Bending. Vi tävlade mot Carro på Ruben(valack) - alias Bendji ;) Vi var så taggade allihopa & det var sånt jääla drag! Såå himla roligt! Diesel & jag slog nytt banrekord! *grymt!* Första vändan hade inte Diesel helt 100% hajat att vi skulle galoppera järnet hehe, men de gick fort ändå. Andra heatet var han med på noterna, då gick de undan! =)

Alla ni som sitter på bilder el filmer från dagen är varmt välkomna att höra av sig ;) *blink blink*. Och TACK alla ni goa människor för allt beröm & grattisar & fina ord idag! Det värmer! Tack tack!

Man hinner inte vara så social tyvärr & prata så mkt när man är iväg så här, men de går ju flera tåg! Hoppas vi ses!

Presentation

Omröstning

Vilket alternativ är din favoritgrej som du utövar eller har som mål med din/dina hästar?
 Fälttävlan
 Dressyr
 Hoppning
 Distans
 Western
 Working Equitation
 Körning
 Gymkhana
 Voltige
 Pole Bending
 Islandshästridning
 Utställning
 Premiering
 Kvalitetstävlan
 Uppfödning
 Hunting
 Annan...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards