Alla inlägg den 7 april 2008

Av Josefine - 7 april 2008 13:27

Igår eftermiddag fick jag mig ett gott skratt...

Jag gick på promenad med Diesel innan insläppet, när jag kommer tillbaka & ska ta in Armani så står han i Diesels sjukhage =) Den var ju öppen så de var bara att kliva in *asg* Armani är bra nyfiken på den där sjukhagen, han tror att de måste vara nått riktigt intressant där inne eftersom pappa Diesel står där jämt ;)


Red ut en sväng på Armani, det blev en längre sväng =) Gick första biten (10min) till Tynäs, där hoppade jag upp. Han va lite tveksam om han ville gå med ryttare på hemifrån & utan polare, men när jag sa åt honom att gå så gick han på =) Jag satt där i min egen lilla värld & sjöng *asg* När jag ridigt ca 5-10min kände ja att han var VÄLDIGT avslappnad & duktig, så jag slappnade oxå av & satt där som en gelé klump & sjöng *LMFAO* Vi klättrade upp för den hyffsat branta backen, precis när vi kommit upp så börjar han BRALLA! Jag vet inte exakt vad som händer, men helt plötsligt så är båda mina ben till vänster om hästen i luften, ovanför hästen! Badonk, så låg jag på marken *aj* De va bara upp på fötterna igen & fånga in kusen som brallat ca 4 meter till, han stod där helt stilla & såg chockad ut, han fatta inte heller vad som hände! Jag hoppade upp igen & red vidare. Han var väldigt pigg & larvig idag. *buse* Jag TROR att han ramlade när han brallade, sen flög han upp på nått vis & brallade vidare...men ja hängde inte med riktigt vad som egentligen hände ;) Han hade iaf inte ont nånstans, men jag fick ont i ett knä. Red vidare till Åsby, sen in på nästa stig tillbaka till Tynäs, så de blev  en låång ritt för killen. hehe! Ringde & kollade om nån kunde komma & hjälpa mig av hästen när ja kom hem, men ingen var i närheten så ja fick helt enkelt hoppa av själv, på ett ben =) Men de gick bra! Knatade sista biten hem, då började mannen bli lite mera lydig iaf =)



Presentation

Omröstning

Vilket alternativ är din favoritgrej som du utövar eller har som mål med din/dina hästar?
 Fälttävlan
 Dressyr
 Hoppning
 Distans
 Western
 Working Equitation
 Körning
 Gymkhana
 Voltige
 Pole Bending
 Islandshästridning
 Utställning
 Premiering
 Kvalitetstävlan
 Uppfödning
 Hunting
 Annan...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards