Alla inlägg under mars 2008

Av Josefine - 6 mars 2008 11:20

Efter jobbet så blidde de bara mockning & göra iordning foder för mig..

Sen åkte vi till Fritte & hälsade på på sjukan. Han mådde inte bra, men var väldigt pratglad =)


Så Diesel fick vila idag då de inte fanns nån tid för ridning.

Av Josefine - 5 mars 2008 11:40

Diesel & jag red ut med två tjejer från grannstallet

Anna på sitt fullblodssto visade oss en ny runda som jag aldrig ridit. Det var lerigt i skogen, Diesel hade lerstänk uppepå sitt ländtäcke tom! hehe!

Grusvägen var kanon att galoppera på, så mjuk & fin så! =)

Av Josefine - 4 mars 2008 19:43

Red ut i solen på Diesel med Armani på släp

Vi stack upp förbi Bråtorp till finkan. Vi red ifatt tre islänningar, som vi sedan red om. När vi kom in i skogen så var det ett litet vattenfall i ett dike som man ska gå över. Diesel traska över fint, men Armani ville INTE bli blöt om fötterna.. Sisådär 30-45 min senare (jag är som sagt envisare än en åsna...hehe!) så kunde även han traska över fram & tebax 10ggr utan problem! Då va matte lite trött kan ja lova ;)


På hemvägen red jag Armani. Vi travade för första ggn! Han sköter sig HELT PRICKFRITT!!!  Såå duktig, travade tre ggr & varje gång var kanske 20-30m. Såå kul! hihi!


*puzz mina älsklingar!*

Av Josefine - 3 mars 2008 19:56

Dom hade grävt upp en av grusvägarna breve stallet...

...så vi red runt dagiset & hamnade på nya stigar =) Vi hittade jättefina stigar som jag inte hade en ANING om att dom fanns (!), det var nån stock att hoppa över & man kunde bada med hästarna =) Diesel var x-tra pigg & glad efter sin vilodag igår =) Samma med Hia =) hehe!

Dit kommer vi rida flera ggr! *roligt!*

Åh det var superfin utsikt över vattnet!

Idag är det sista anmälnings dagen till Borkyrka, så snart kommer nog startlistan =) *spännande!* http://www.brs.nu/4Tavlingar/Tavlingar_externa_2008.htm 


Fick hem spån idag =) Grabbarna var såå snälla & bar upp det på logen åt mig! Tusen tack grabbz!! Ni e bäst! *zmack*

Av Josefine - 2 mars 2008 19:52

...men vi blev ju bortlottade...

Istället var jag för en gångs skull social med familjen, släkten & vänner. De var mkt trevligt! Blev en lunch i Upplands Väsby där vi träffade kusinernas nya valp *såå sööt!*


Diesel mannen fick en x-tra vilodag idag.

Av Josefine - 1 mars 2008 19:41

...kan det bli bättre? hihi!

Efter utsläppet red jag ut i skogen på Diesel. Vi red förbi Norrby & ner i Norrbyskogen en bit, det ligger som sagt en stock där som vi gillar att hoppa! =) Diesel var pigg & lycklig! =)


Efter ridturen i småregnet så blev det en tripp till Västerås.

Vi besökte för första ggn http://www.gladahasten.se/ , det var en ganska stor hästaffär med mkt roligt =) Där köpte jag grimskaft till stallgången, sånna där lååånga elastiska =)

Sen åkte vi till Hööks. Där fick Diesel benskydd i lite tidig 13års present av husse ;) Å jag köpte två grimskaft till grabbarna & bytte svanskyddet som ja råkade köpa fel sist, ja ville ha ett långt som täcker hela svansen - borde ju vara kanon då Diesel har vit svans ;) Å så köpte jag tränshängare till sadelkammaren i transporten. Blev nya gummistövlar oxå & två par pjuck till matten ;) *älskar hästaffärer* hihi!


Presentation

Omröstning

Vilket alternativ är din favoritgrej som du utövar eller har som mål med din/dina hästar?
 Fälttävlan
 Dressyr
 Hoppning
 Distans
 Western
 Working Equitation
 Körning
 Gymkhana
 Voltige
 Pole Bending
 Islandshästridning
 Utställning
 Premiering
 Kvalitetstävlan
 Uppfödning
 Hunting
 Annan...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards