Alla inlägg den 31 mars 2008

Av Josefine - 31 mars 2008 14:27

En spricka i kristallen

Efter jobbe så gjorde jag allt i slowmotion *så nice*, det var mkt roligt stallsnack så man mockade nån box, stod & chattrade, mockade en till...osv. Tog in hästarna. Sen skulle jag ut & rida.

 Men innan det så kom Diesel lös & skrittade lugnt & fint ur stallet *hello* Jag knatade efter & ropade på honom, men han skrittade lugnt & fint vidare. Då började jag småspringa & han med såklart... Vi småsprang en bit från stallet, Diesel tyckte det blev roligare & roligare att leka "Följa John" *suck* Så ser han en stor grusplan & galopperar mot den, på vägen dit springer han över ett dike & drar bakbenen i en typ ståltråd, sån man har till kossor tror jag...

Han sprang en bit till, sen stanna han & undra vart han hamnat..


Nu ser Diesels bakben ut som att han lekt med en osthyvel =( Ringde veterinären som kom ut direkt. Jag hade redan tvättat av såren & försökt lysa med ficklampa för att se HUR djupa såren var, men de var svårt att uppskatta för en hästägare som inte är van vid sånt här.. När veterinären kom så lös hon bara med en ficklampa & konstaterade att det nog inte var så illa ändå *tack & lov* Hon sa att de e bara att lägga på en omslag & låta honom stå inne & kurera sig tills såren läkt. Hon behövde inte ens nudda hästen, så de var ju skönt tyckte Diesel & jag =)

La om såren & gick hem.


Som ni förstår så blir det ingen tävling på lördag & inte lördan efter det heller. =( Men jag får se det positivt, Diesel får en liten vila innan terrängtävlingen =)

Presentation

Omröstning

Vilket alternativ är din favoritgrej som du utövar eller har som mål med din/dina hästar?
 Fälttävlan
 Dressyr
 Hoppning
 Distans
 Western
 Working Equitation
 Körning
 Gymkhana
 Voltige
 Pole Bending
 Islandshästridning
 Utställning
 Premiering
 Kvalitetstävlan
 Uppfödning
 Hunting
 Annan...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards