Alla inlägg den 24 februari 2008

Av Josefine - 24 februari 2008 20:09

Jaha, då var helgen slut igen :(

Började dagen med att storstäda & möblera om hemma =) Sen gick jag till stallet & skrittade ut på Diesel. Linnsan gick med som sällis *kul*


Diesel fick som vanligt åka med Armani som sällis i släpet till ridhuset. Dom fick min morotsjuise som jag inte tyckte om hihi + massa morötter, krafft, äpple & hö i släpet. Jag kan för övrigt tala om att Armani hann städa båda krubborna & höpåsen i släpet, han åt alltså även upp Diesels mat, hihi! Diesel är så snäll & låter han få göra det *sötisen*.

 Båda grabbarna gick raka spåret in i släpet & backade fint ur när det var dags. Diesel fick som vanligt stå kvar i släpet medans Armani är på sin löshoppningskurs ;) Armani blev överlycklig när han kom in i ridhuset & busade runt lite först. Jag longerade honom så han fick spralla av sig, sen gick vi med dom över bommarna. Han skötte sig galant =) Idag fick dom testa studs & i slutet låg oxern på 1m =) Han hoppade det lätt som en plätt. En gång var han lite okoncentrerad & rev oxern när den låg på 0.90m, då fick han göra om & rättade sig direkt =) *så dutti!* Stefan tycker att han är kvick i benen. Han är duktig på att ställa om sig från studs till kombination. Vissa hästar som är med på kursen behöver en longerpisk för att dom ska gå fram, här skulle vi nästan behöva nått som påverkar tvärtom ;) Näärá, han sköter sig väldigt bra tycker jag! Så kul!

Presentation

Omröstning

Vilket alternativ är din favoritgrej som du utövar eller har som mål med din/dina hästar?
 Fälttävlan
 Dressyr
 Hoppning
 Distans
 Western
 Working Equitation
 Körning
 Gymkhana
 Voltige
 Pole Bending
 Islandshästridning
 Utställning
 Premiering
 Kvalitetstävlan
 Uppfödning
 Hunting
 Annan...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards