Alla inlägg den 2 februari 2008

Av Josefine - 2 februari 2008 00:25

Tog ut hästarna på morronkvisten, sen kom grabbarna & hjälpte mig att bila bort en krubba

Det är ett slitsamt jobb för grabbzen, då krubban är 3m lång, kanske 1m hög & väldigt djup.


Eftersom det låter VÄLDIGT mkt i stallet när man bilar så bestämde jag & Hanna oss för att rida ut barbacka, ist för att sadla osv... På med hjälmen & ett par benskydd under ena armen & tränset i den andra...haha! Kändes som när man var liten & skulle till sommarbetet för att rida.. Men idag regnade det 1:a halvan av dagen...sen kom SNÖN!


Kl 15 var det dags för att lasta & åka till ridhuset & löshoppa med Armani, Diesel fick som förra ggn följa med som sällis i släpet. Lastade Diesel först, när han kom in så gick han ut lika snabbt. Numera tror Diesel att man ska slänga sig ut så fort man kan när man är i ett släp, för de har Hia lärt honom *GRRR @ Hia* Jaha, in igen då Dieselmannen sa jag & han gick in & ut

:( Ok, 3:e ggn gillt, in & där stod han-så jag satte fast honom i grimskaftet...å han gick ut igen...grimskaftet märke han nog inte riktigt...hum. Jaha, då skrämde han ju Armani som stod & väntade på sin tur bredvid...varvid han i farten trampade på Maddes fot..å sprang sin väg *gha* Ja att hästar är flyktdjur är ju både bra & dåligt.. Vid det här laget så var matten smått irriterad & ställde in Diesel i släpet & stängde luckan. Sara som precis kom till stallet hämtade Armani som glatt ville hälsa på polarna i hagen.

Öppnade luckan på släpet & Armani gick snällt in medan Diesel stod kvar i släpet. Tack så mkt mina älsklingar!!....samla "frimärken-tanken" dök upp i huvet...


Jag kan tala om att när vi började åka så kom det massor av snö & vägen var täckt!

Väl på plats, grabbarna skötte sig galant hela resan =)

Öppnade luckan & Diesel stod prickstilla när Madde lastade ur Armani =) Armani backar saaakta ur släpet *såå dutti* hehe!

Den här ggn visste Armani vad som gällde - LÖSHOPPNING! -Släpp mig matte! sa han, när vi skulle skritta över bommarna, på led tillsammans med dom andra ca 7-10 hästarna. -Nej grabben, sa jag, du får vänta lite. -Ok, sa han. =) Vi gick 2ggr var, sen var det dags för de roliga. Armani stack iväg i galopp direkt när jag släppte varje gång. Den här ggn fick dom hoppa lite högre, i slutet låg det på 80cm. Han var så duktig idag! Han stegrade inte ens när polarna hoppade & skenade runt! En häst kom lös & skenade runt, men det gjorde inget, för Armani lyssnade på sin matte. Han stannar på stört när jag säger "Proo" & kommer med direkt när jag säger "Kom kom", även fast det galopperar hästar runt honom *så nöjd*.


Om 2 v är det dags för löshoppning igen *KUL*

Presentation

Omröstning

Vilket alternativ är din favoritgrej som du utövar eller har som mål med din/dina hästar?
 Fälttävlan
 Dressyr
 Hoppning
 Distans
 Western
 Working Equitation
 Körning
 Gymkhana
 Voltige
 Pole Bending
 Islandshästridning
 Utställning
 Premiering
 Kvalitetstävlan
 Uppfödning
 Hunting
 Annan...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards