Alla inlägg den 16 september 2007

Av Josefine - 16 september 2007 15:55

Diesel gick som en klocka genom terrängen! *jihoo va KUL!*

I startfållan förstod han exakt vad som väntade & sa bara -Kom med matte så ska jag visa! =) Han tyckte alla hinder var helt OK, han sög tag i allt & bara hoppa som en liten katt över rubbet min guldgosse! Så nöjd! =) Optimaltiden var 2min 58sek, vi red på 2 min & 54 sek utan klocka ;) *kanoners kanoner!* *skryt skryt* *fniss* ;) Maxtiden var 5 min 56 sek. Man skulle rida 480m/min. Det var 13 hinder, totalt 17 språng om man räknar alla b & c hinder.


Hindren vi hoppa var: 1. Stock, 2. Vedtrave (telefonstolpar), 3. Stenmur,

4. Trakhener, 5.a Nedhopp med ett hinder (!), 5.b Kulvert, 6. Däckhinder, 7.a Vatten (man fick välja att hoppa i eller gå i "strandvägen" - vi valde uthoppet ner i vattnet) 7.b Båt, 8. Rättuppstående (med små granar under), 9.a Upphopp på bank, 9.b Hinder uppe på banken, 9.c Nedhopp från bank, 10. Stigsprång, 11. Blomlåda (det maffigaste hindret på hela banan), 12. Parksoffa, & sista hindret nr 13. Steeplehäck. När vi kom i mål fick Diesel en välförtjänt morot & jag en juice =) *tackar & bockar*


Verkligen en superdag! Tack Waxholms fältrittklubb för en underbar helg!!

Presentation

Omröstning

Vilket alternativ är din favoritgrej som du utövar eller har som mål med din/dina hästar?
 Fälttävlan
 Dressyr
 Hoppning
 Distans
 Western
 Working Equitation
 Körning
 Gymkhana
 Voltige
 Pole Bending
 Islandshästridning
 Utställning
 Premiering
 Kvalitetstävlan
 Uppfödning
 Hunting
 Annan...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards