Alla inlägg under juli 2007

Av Josefine - 15 juli 2007 08:47

Nu har superduperkillen Diesel kämpat på så bra hela veckan så idag blir det en välförtjänt vila för honom från ridningen.


Själv ska jag nog åka & hämta lite hästmat efter jobbet =)

Av Josefine - 14 juli 2007 13:23

Kolla på "Länkar" här nere till höger =) Den nya heter LindaOchAlco. Alco är alltså Diesels son Al Dia Capo född 2002 valack u.Alouize ue.Nimbusz


Har du någon rolig länk som borde vara med här på min blogg så får du gärna hojta till! =)

Av Josefine - 14 juli 2007 08:41

Hann med ett dressyrpass på ridbanan i stekiga solen innan hovslagaren kom. Diesel gick kanon idag! Det blev mkt skänkelvikningar, flytta bakdel hit å dit & även framdelen. Han tyckte det var superkul & undrade hela tiden vad som väntade. Många bra övergångar blidde det oxå =) *puzz min goa*


Hovis fixade Diesels hovar & även småkillarna på betet =)


*såå duktiga killar!*

Av Josefine - 13 juli 2007 11:17

Diesel & jag tog en skogstur idag. I slutet tränade vi lite korta galopper, han skötte sig galant =)


Det var MKT bromsar på betet idag, dom tycker mest om dom bruna hästarna så Armani klarar sig bra =) 


*puzz min lilla fux* ;)

Insmord med flugmedel på bilden ;) *sötis!*

Av Josefine - 12 juli 2007 11:20

Efter jag ridit fram Diesel & Anna ridit fram Burre så böt vi hästar. Ja garva så ja höll på ramla av!! Först å främst bara av att ta sig upp!! *asg*  Anna brukar ha en pall, men ja tänkte ja testar =) Upp kom man men de va lååångt upp, hahaha!! I skritten kändes det som man åkte mest åt höger å vänster först men efter ett tag vande man sig, det va riktigt skoj! I traven skulle Burre testa mig & ökade & ökade, men sen lugnade han ner sig. Galoppen va oxå lika kul, guud va ja garva!! *asg*

Anna tyckte att Diesel va väldigt mjuk att rida. *kul!*

Det var verkligen en rolig upplevelse, det är inte ofta ja sitter på så här STORA hästar!

*Tack Anna & Burre för idéen* =)

Av Josefine - 11 juli 2007 20:26

Idag kom 2 av mina kusiner + morbror & moster på mkt trevligt överraskande besök! :)


Jag & Diesling red pole bending med Anna på Burre, det var jätte kul tyckte Diesel & blev super busig så ja garva ihjäl mig nästan!!

Sen dök kusinerna upp & dom fick rida Diesel. Diesel tyckte det var supermysigt med barnen. Dom fick rida pole bending & skritta & trava. Han gick hela tiden på tygeln & skötte sig galant ;)


Små grabbarna på betet har gjort lite stigar nu så man ser dom lite iaf i det jätte höga gräset! haha! Dom trivs verkligen ihop! Äter gärna på samma grässtrå & så :)


*puzz mina grabbz!*

Av Josefine - 10 juli 2007 08:27

Det blidde VÄLDIGT många timmar i stallet idag... Hängde på Hanna & Mickey ut & klättrade i backar i skogen. Diesel va jätte busig idag oxå haha! Efter ritten gick jag igenom hela nya sommarhagen så inga grässtrån ligger mot eltråden :) Sen blev det städa & städa + att jag drog slangar till alla hagar. hihi!


Grabbarna hjälpte mig i stallet med en box, så nu har vi en större box :)

Om någon vill hyra så hojta!


sent....24.00 zzzzzzzzzzz

*godnatt*



Av Josefine - 9 juli 2007 08:32

Idag red Diesel & jag ut i skogen. Han va busig & tyckte allt va super kul! *buse*

Efter ritten gick jag igenom mina skåp...oj va tiden går fort när man har kul! Åh va mkt saker man kan hitta när man gräver i skåpen *asg*

6t bara swich! :)

*natti natti* zzzzzzzzzz

Presentation

Omröstning

Vilket alternativ är din favoritgrej som du utövar eller har som mål med din/dina hästar?
 Fälttävlan
 Dressyr
 Hoppning
 Distans
 Western
 Working Equitation
 Körning
 Gymkhana
 Voltige
 Pole Bending
 Islandshästridning
 Utställning
 Premiering
 Kvalitetstävlan
 Uppfödning
 Hunting
 Annan...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards