Alla inlägg under december 2006

Av Josefine - 23 december 2006 17:58

Idag red jag upp i skogen med Diesel med Armani på släp i lina. Det va halt som bara den på vägen dit men Diesel fick nya guldskor idag med 6 brodd i varje sko & snö sulor runt om & Armani blev verkad (Tompas hovar va fina tyckte hovis så vi avvaktar med honom). Så Diesel halka ingenting hehe! Armani va jätte busig i skogen när han fick springa lös en stund, han kom som ett spjut när ja ropa på honom *ASG* Efter ritten la han sig i leran (han som va så ren & fin innan....)Sen red jag ut på Tompan, vi galoppera ute för 1.a ggn, han tyckte ökad trav va smartare, men de tyckte inte jag hehe. Han var så duktig så!

Av Josefine - 22 december 2006 18:08

Idag red jag ut på Diesel, de var så halt så det blev en kortare runda. Hovslagaren kom & slog på guldskor & snösulor på Diesel, men han hade tagit fel skor med (2 par framskor) så han fick åka & köpa nya hehe, han kommer tebax imorrn bitti..

Av Josefine - 21 december 2006 18:16

Vi säger adjö...I dag blidde det ingen ridning. Jag åkte med pappas hund Blazie till veterinären för hon fått cancer. Vi fick ta adjö, det var INTE kul. Mina 3 brorsor + ena brorsans tjej Johanna va med. Veterinären sa att hon levde på övertid då hon skulle fylla 13 år i Mars 2007. Hon blev nersövd & fick en spruta till med nån överdos av sömnmedel tror ja det var.. Hon slutade andas & f-n va vi grinade...helt plötsligt satt vi & klappade våran älskade hund som inte levde längre. Helt sjuk känsla, Blazie som varit med sen jag var 13 bast... nästan halva mitt liv!! Nu är det tomt, ett stort hål i mitt hjärta.Kl: 14.15 somnade hon in i dag.Kommer aldrig att glömma dig Blazie - världens bästa vän! *love ya!*

Av Josefine - 19 december 2006 07:48

I dag red jag Tompa på ridbanan. Det hade kommit SNÖ! hehe Nu har det frysit på så några galopper va inte att tänka på, på den banan haha! Vi fick passa på att träna lydighet i skritt, nån trav blidde det oxå.Fick ett ryck & drog ner alla "lysrörsskydd" & skurade ur alla sommarens döda flugor hehe, snacka om skillnad på ljus! *asg*

Av Josefine - 18 december 2006 07:54

Red Tomahawk på ridbanan. Ridbanan var hård som 17 så det blev bara skritt. Tränade halt & skritt mm

Av Josefine - 17 december 2006 08:01

Efter all julhandel & knep & knåp så försvann alla timmar den dagen. Grabbarna fick vila. Tiden går fort när man har kul. hehe! :)

Av Josefine - 16 december 2006 10:04

Tompan & jag red på ridbanan. Vi övade det gamla vanliga skritt, trav & galopp - i olika takter. Han var lyhörd & arbetsvillig. :)Wille hälsar till sin matte långt långt borta -Hej hopp i en korsgalopp, kommer du snart? undrar han. hehe Jag drar på olja på hans hovar 4ggr i veckan som ja lovat ;)

Av Josefine - 15 december 2006 10:01

Red Diesel. Vi tränade galopp & avbrott + trav "öka å minska". Han var så lydig så. Pannlampan på så ser man ju faktiskt rätt bra i kolmörkret ;)Tompan fick vilo dag.

Presentation

Omröstning

Vilket alternativ är din favoritgrej som du utövar eller har som mål med din/dina hästar?
 Fälttävlan
 Dressyr
 Hoppning
 Distans
 Western
 Working Equitation
 Körning
 Gymkhana
 Voltige
 Pole Bending
 Islandshästridning
 Utställning
 Premiering
 Kvalitetstävlan
 Uppfödning
 Hunting
 Annan...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards